FAQ

Service

Is mijn zending bij u automatisch verzekerd?

Uw zending is volgens de AVC / CMR voorwaarden bij ons verzekerd.

Kan ik Hulst Express ook buiten kantooruren bereiken?

U kunt ons voor dringende spoed zendingen 24 uur per dag bereiken op +31 616345300

U wordt dan direct te woord gestaan door een bekwame planner.

Voor niet spoed zendingen kunt u buiten ons openingtijden contact opnemen via mail of het contact formulier Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Ontvang ik een offerte?

U kunt vrijblijvend een prijsopgave aanvragen bij onze centrale planning.

Moet ik zelf voor een vrachtbrief (CMR/AVC) zorgen ?

Doorgaans leveren klanten zelf een CMR/  AVC aan. Als u zelf geen CMR/AVC-vrachtbrief heeft kan de chauffeur deze voor u invullen.

Verzenden

Welke Soort leveringen heeft Hulst Express

- Spoed

- Sameday Express

- Next day Express

- Overnight Express

Als ik een zending heb in het weekend, kan Hulst Express mij dan helpen?

U kunt 24 uur en 7 dagen in de week bij ons terecht. Één telefoontje naar ons nummer +31 616345300 is genoeg.

Kan ik ook zendingen buiten Nederland laten leveren door Hulst Express?

Indien gewenst halen wij uw zending op en bezorgen wij deze voor u in elke plaats in Europa.

Kan ik ook zendingen buiten Europa laten verzorgen door Hulst Express?

Indien gewenst halen wij uw zending op en verzorgen wij uw spoedzending in samenwerking met luchtvrachtkoeriers naar welke plaats dan ook ter wereld.

Doet Hulst Express alleen spoedzendingen?

Hulst Express is gespecialiseerd in spoedtransport. Heeft u vragen over samedayday,- Nextday,- Overnight transport dan kunt u altijd vrijblijvend contact opnemen met onze centrale planning. Bel of e-mail 

Bezorgen jullie ook ’s avond en / of s nachts?

Hulst Express is 24/7 inzetbaar. Alles er haast geboden is leveren wij ook ’s avonds en ’s nachts zendingen.

Hoe moet ik mijn zending verpakken ?

1.     Zorg voor een geschikte doos

Om jouw pakket zo veilig mogelijk te versturen, is het belangrijk dat de doos ook goed afgestemd is op de afmetingen van de inhoud van jouw pakket. 

Bespaar nooit op de verpakking van jouw pakket omdat de financiële gevolgen bij schade aan de inhoud in de meeste gevallen groter zijn dan de kosten van het verpakkingsmateriaal.

2. Wikkel eventueel elk item apart in bubbelplastic of inpakpapier

Doe dit om te voorkomen dat het tijdens het transport beschadigd raakt. Zorg ervoor dat breekbare items extra goed zijn ingepakt en dat er geen losse onderdelen zijn die tegen elkaar kunnen botsen.

3.     Vul alle lege ruimtes

Plaats vervolgens het ingepakte kunstwerk in de door jou uitgekozen doos. Vul alle lege ruimtes in de doos met opvulmateriaal zodat het werk niet kan verschuiven in de doos. Het is aanbevolen om noppenfolie als opvulmateriaal te gebruiken.

4.     Gebruik een robuuste soort tape

Een sterke soort tape zorgt natuurlijk voor de beste bescherming van jouw pakket.

5.     Gebruik "Fragile" stickers

Bij breekbare inhoud is het aan te raden om "Fragile" stickers op jouw pakket te plakken of "Fragile" op jouw pakket te schrijven.

6. Tape het pakket dicht  

Tape vervolgens de doos dicht met stevige tape.    

7.     Schrijf het adres van de ontvanger duidelijk en leesbaar op de doos of envelop. 

Vermeld ook je eigen adres als afzender. Zorg ervoor dat je de juiste en eventuele douaneformulieren hebt aangebracht als het pakket internationaal wordt geleverd.

 

Afleveren

Als er op een afleveradres niemand aanwezig is, gaat mijn zending dan terug?

Nee Hulst Express neemt altijd contact met u op om te overleggen.

Hoe weet ik of mijn zending goed is aangekomen?

Hulst Express afhankelijk van wat afgeproken is stuurt u een e-mail - Whatsapp bericht - of u wordt gebeld.

Of een tussenkop om het geheel overzichtelijk te maken

Schrijf een beschrijving voor deze subkop of wijzig deze naar wens.

Facturen en Betalingen

Kan ik als bedrijf op rekening bestellen ?

Bedrijven kunnen bij ons doorgaans op rekening bestellen. Wij hanteren een maximale betaaltermijn van 30 dagen. Wij houden echter altijd het recht om toch om vooruitbetaling van de kosten te vragen. Dit kan om verschillende redenen zijn.

Kan ik ook een factuur per post ontvangen?

Wij streven ernaar om zoveel mogelijk digitaal te doen. Zo ontvangt u de gescande vrachtbrieven per email en ook de facturen versturen wij per email. Wilt u echter liever een papieren factuur ontvangen dan kunt u dit bij ons aangeven. De kosten voor het versturen van een papieren factuur bedragen € 2,50.

Of een tussenkop om het geheel overzichtelijk te maken

Schrijf een beschrijving voor deze subkop of wijzig deze naar wens.

Overig

Kunnen er ook europallets worden geruild ?

Onze transporten zijnzonder palletruil. Gezien wij spoedleveringen doen en daarmee altijd rechtstreeks van A naar B rijden hebben wij geen opslag met een voorraad lege pallets die wij kunnen meenemen. Natuurlijk is het wel mogelijk om op een losadres om lege pallets retour te vragen en deze weer bij u te bezorgen. Gezien de extra transportkosten is het echter meestal gunstiger om de pallets niet te ruilen. Als u een zending op een pallet aanlevert krijgt u van ons dus geen lege pallet retour tenzij wij deze van het losadres krijgen en weer rechtstreeks bij u mogen afleveren.

Kan ik lege pallets en verpakkingsmateriaal laten afvoeren indien de ontvanger dit niet wil hebben ?

Als u op voorhand aangeeft dat de koerier het verpakkingsmateriaal weer mee terug moet nemen en wij moeten zorgdragen voor het afvoeren hiervan is dat mogelijk tegen een vergoeding van de kosten. Dit is afhankelijk van de hoeveelheid en het type afvalmateriaal.

Of een tussenkop om het geheel overzichtelijk te maken

Schrijf een beschrijving voor deze subkop of wijzig deze naar wens.